måndag 2 februari 2009

En oanad sanning!

Ibland är det rätt så skönt att inte ha så mycket att göra. Ofta försvinner min dag fortare än jag hunnit blinka (betyder inte att jag inte haft en bra dag!), men idag är det en sån där inte-så-mycket-att-göra-dag. Dagens projekt: köpa dörrmatta. Och jag vet vilken jag vill ha och var den finns och vad den kostar, så saken är ganska biff! Jag har kommit till att hata den fula dörrmattan som fanns när jag flyttade in, mest för att den allt mindre ser hel ut, och så får det inte vara! Man skulle kunna säga att en dörrmatta ger första tonen av stället man bor på, precis som det första intrycket man gör på en annan person. Om mattan ser luggsliten ut kanske folk antar att jag bor skabb men om mattan däremot är välvårdad kommer resultatet bli det omvända. So you see, jag måste skaffa en ny!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så att du har internet i rummet nu?
Puss och kram

Marty sa...

ja visst, sedan länge! :)