tisdag 24 februari 2009

Ibland fattar man bara inte när det small till

Jag hamnade framför teven och extrasändningarna i eftermiddag i samband med att prinsessan Victoria och Daniel har förlovat sig. Det är lätt att fastna framför rutan när man inte har så mycket för sig mer än att slappa... Jag läste på Expressens löp imorse på jobbet om förlovningen, men då fattade jag inte att den här nyheten skulle bli en sån sjukt stor grej! Jag tänkte mer "Jaha, kul för dom att dom förlovar sig men det är ju inte som att de ska gifta sig för det". Fel hade ju jag, eftersom de ska gifta sig redan nästa år och både fyran och SVT går på högsta kungahushögvarv idag med program bestående av jornalister som viftar spekulationer åt alla håll och experter som pöser över i sina stolar av högfärd och hyllar allt som kan tänkas hyllas. När jag hade sett en halvtimme var det sen i princip samma visa som började om, som för att bjuda in nya soffliggare till att höra allt om denna historiska dag. Hej och hå, här tar vi i så vi spricker. Det är visserligen en rolig nyhet, jag hyser inga större agg mot kungahuset, men kom igen, hypa lagom!

Inga kommentarer: