lördag 19 maj 2007

I've Just Seen A Face --- A fleur de toi

I've just seen a face I can't forget, the time and place where we just met
She's just the girl for me and I want all the world to see we've met. Mmmm ... Falling, yes I am falling, and she keeps calling me back again

Aah vilken tokhärlig låt det är! I've just seen a face med the Beatles. As always. Förresten appropå låtar (a propos på franska, alltså ett franskt låneord, har jag kommit på!) så om ni vill lyssna på en bra fransk artist heter hon Vitaa (japp, det ska vara två a:n). Jag har förälskat mig i låten "A fleur de toi". Den är hemskt fin! Men trots att jag verkligen borde, så fattar jag bara inte hur det där A:et kan passa in i titeln! Vadå A fleur de toi?? I vilket fall, den handlar om någon hon försöker glömma och ersätta med en annan kille, men hon kan ändå inte sluta tänka på den förra... Refrängen goes

J'essaye de t'oublier avec un autre
Le temps ne semble pas gommer tes fautes
J'essaye mais rien n'y fait
Je ne peux pas, je ne veux pas, je n'y arrive pas
Je ne l'aime pas comme toi
J'essaye de me soigner avec un autre
Qui tente en vain de racheter tes fautes
Il semble si parfait mais rien n'y fait
Je capitule, je ne peux pas
Je ne l'aime pas comme toi

Sara Parkman, fattar du det här? :P

Är hos syrran tills imorrn. Åh, jag kom ju igår redan! Tiden går så fort när man är här, det är alltid likadant... :(
Felix kryper, äter mat, och säger "mamama" och är fortfarande lika härlig som vanligt! Nu håller han på och nattas, tjugo i 10. Sen ska vi vuxna ^^ titta på hemmabio (lyxigt va?). Antagligen blir det Scoop, men det är inte helt bestämt. Igår såg vi I hennes skor. Äntligen en film där jag inte tycker Cameron Diaz är kass som skådis. We're making progress here! Jag vet att hon är med i the Holiday, som jag älskar, men det dåliga hon gör där vägs upp av allt annat bra...

Nu ska jag sticka lite. Håller på med ett mp3-fodral. Hoppas garnet räcker bara. Bisous à tous!

1 kommentar:

Hon sa...

Sara Parkman kan säga att hon inte fattade så mycket. Typ hej jag har provat nåt, men inget bla bla bla. Är jag på rätt spår?:D Sen kan jag säga att jag också tycker att I hennes skor är bra. Lite väl hollywood kanske, men lätt en feel-good-film som är värd att se!
Puss puss