söndag 1 maj 2011

I frågehatten hittar man många kaniner

Ibland vet man inte hur det ska bli med allt, faktiskt ganska ofta har man ingen aning om hur saker kommer att sluta. Hur kommer det färdiga projektet se ut? När ska vi ses? Hur kommer sommaren bli? Blir det kul? Är jag nöjd? Kommer jag in? Vad gör jag om jag inte kommer in? Ska jag fokusera på kontrast eller färg? Det blir en jävla hop med frågor efter ett tag och man ska inte tänka på dem alla på en gång, hörrni! Men de ploppar upp sådär lite här och där. När jag ska sova, när jag kollar på tv, när jag cyklar, när jag äter... hej, fråga vad du vill. Vore sjysst att få snabba svar men det brukar ta ett tag innan det står klart. Och så när man fått en fråga besvarad brukar nästa ta vid: Men sen då? Nästan alltid "men sen då?". Onödigt men tyvärr sant. Kanske man skulle fråga mindre, tänka lite mindre och bara se vart man hamnar? Frågan är om man vågar sånt. Ge sig ut på tunn is?

Inga kommentarer: