måndag 16 maj 2011

Å du, låt kärleken få gro!

 Det har blivit en del snack om spirande blommor och lysande gräsmattor på sista tiden, men jag fortsätter ett tag till med det. Det är så himla vackert här med blommande syrener och solen går ner så sent, så det väller upp känslor!

För ganska exakt en månad sedan satte jag ju några frön luktärt och blomkrasse (eller frön och frön, de ser ut som okokta ärtor), och luktärten växte fint men krassen försvann i jorden någonstans och kom aldrig upp. Fram tills nu! Jag hade ställt undan krukan i ett hörn på balkongen för att jag inte orkade ta itu med den, men så kastade jag ett öga på den bara för några dagar sedan och såg att en ärt hade överlevt och börjat hitta upp från jorden! Oavsett om det är barn eller frön det handlar om så är det fint att se dem växa och gro.




Inga kommentarer: