tisdag 25 maj 2010

Öppna fönster och takfläkt på gör livet lite lättare!

Idag är det sista pluggdagen innan tentan äntligen ska göras! Tänk, om de inte hade återinfört röd dag på annandag pingst år 2008 hade jag säkert gjort något mycket roligare vid det här laget än att sitta inne när solen lyser. Men icke! Den senaste veckan har det verkligen varit rivieraväder, sol och riktigt varmt varje dag och blå himmel så långt ögat kan se. Det är lätt skönare att stanna inne än att koka nere på gatorna, vilket är lite synd, det är trevligt att vara utomhus! I fredags var vi nere i parken och pluggade, det var väldigt mysigt! I lördags gick jag ner till stranden alldeles själv och låg där några timmar och varvade människospaning med att plugga ord. Tyvärr drabbades jag av vätskebrist så jag höll på att svimma på vägen hem, så igår när vi var i Cap d'Ail och solade och badade var jag rätt svag. Ibland önskar man att kroppen kunde vara lite tåligare. Eller att man tog hand om kroppen lite bättre!

Hur som helst så känns det fett konstigt att vi ska hem den här veckan. Jag längtar hem till er och Sverige. Det är så varmt här så det är nästan obehagligt, och jag längtar till de svala och varma sommarkvällarna som jag inte stött på här än riktigt. Men jag kommer sakna den vackra rivieran. Fett me kärlek!

Inga kommentarer: