lördag 15 maj 2010

it's all about the dress

Igår var en bra dag! Jag och Axel var på stan och jag sprang in i stans snyggaste klänning på LaFayette, som ett stort, väldigt lyxigt Åhléns. Eller lite som Londons Bloomingdale's kanske... Ibland möts man av en dag med flax och igår var en sån dag! Det fanns bara ett ex kvar på LaFayette, i XL, så den var ju för stor. Men jag frågade en av de som jobbade där och hon sa att Naf Naf har en affär i gallerian Nice Etoile och att de antagligen hade klänningen, så vi gick dit. Det fanns bara en small kvar och den norpade jag. FETT snygg är den! Jag förstår shopaholics som får en kick av att shoppa - när man känner att man gjort ett riktigt bra köp, då är man lite high on life, faktiskt, hur töntigt det än låter.

På kvällen träffade vi Fanny Gustafsson, som känner Linnea som går i klassen. Världen är liten, det vet vi ju...! Vi var ett gäng som käkade middag på Linnas jobb och hade det jättetrevligt. Sen satte vi oss och drack persikoöl på Annes jobb, på en av restaurangerna som ligger på Cours Saleya i gamla stan. Najs kväll!