fredag 21 maj 2010

Kära vänner!

Om en vecka är jag antagligen ute på galej med min härliga klass och firar för sista (eller näst sista gången) våra fyra månader tillsammans och att grammatik- och litteraturtentan är avklarad. Frågan är hur jag mår på fredag morgon, för Axel och jag ska ha bartömning, men det får gå. Kul ska vi ha i alla fall!

Om en vecka och två dagar inkommer tåget, jag och monsieur Épaule till Paris, det känns inte helt fel! Nej, det känns helt rätt att mellanlanda i Paris. Jag hade börjat grina bums om vi hade satt oss direkt på bussen 98 airoport och sen flugit hem, den bussen som vi vid det här laget har vinkat av tre gånger innehållandes olika konstellationer. Sara, Karin och Johanna, sen Easy och Myran och idag Markus. Vem kommer vinka av oss? Ingen. Vi kommer vinka av oss själva.

Helgen kommer gå åt till att plugga och sola, har jag en känsla av. I gotta feeling. Tur att man kan plugga och sola samtidigt och inte behöver en dator!

På Place Masséna leker småpojkarna vilt!
Vi satt nere på stranden en kväll medan solen gick ner, drack bira och åt pizza. En riktigt trevlig kväll! Anna lärde oss även sprikiska, lite som rövarspråket men inte lika jobbigt för hjärnan.
Man måste kasta macka när man kommer till rivieran!
Marty tar sig i kragen och läser l'Amant på stranden i Thèoule, världens paradis!

Katta och Fanny!


Inga kommentarer: