onsdag 21 april 2010

Rapport från Eze

Hej!

Idag har vi varit i Eze, en minibergsby som typ bara består av en labyrint av gulliga små små gränder, ungefär. Längst upp finns en kaktusträdgård som man har fin utsikt ifrån också. Om det är en dag med klar himmel kan man se ända till Korsika därifrån! Sen var vi och tittade på parfymfabriken Fragonard som ligger nere vid vägen (ungefär där Eze tar slut...). Jag köpte ingenting, kräsen brud som jag är hittade jag ingen doft jag gillade...

Eze ligger fett högt uppe i bergen, men bara ungefär 20 minuter från Nice med buss. Tydligen ska det ta en hel jäkla timme att traska ner till stranden! Det finns nämligen både Eze-village och Eze-sur-Mer. Alltså, typ "staden Eze" och "Eze vid havet".


Dagens nya ord: un virage (krok, tex vägkrok)


Jag ÄLSKAR de här blommorna. Älskar!!
Me likey!
Kaktusar i Eze och utsikt!
Vi vet ju alla att Marty är normal!
Vi satt nere vid stranden på sena eftermiddagen igår. För en gångs skull frös Axel!

Inga kommentarer: