söndag 18 april 2010

Ord som ord?

Plugg pluggiplugg. Nu ska jag chilla lite. Det är ändå söndag!

Idag har vi legat på stranden några timmar. Det var superfint väder! Men fan vad ont man fick när man ändrade ställning, de där förbannade stenarna gör så himla ont att ligga på... och så brände jag axlarna också. Smart brud!

I fredags var jag, Axel och några till från klassen i Antibes och käkade på restaurang. Jag hade en supertrevlig kväll! Det var bra service (även om de envisades med att gå igenom glassmakerna på engelska), gott vin och god mat. Och gott sällskap förstås! YUM! Vi pratade b.la om ord vi uttalar olika; det är alltid lika roligt när vi har folk ihopplockade från hela långa Sverige! De flesta andra runt bordet råkade vara stockholmare den här kvällen, och det kom fram att de säger RISÅTTO. Näe, risOtto ska det väl vara? sa jag förvirrat. Hm, stockholmsdialekten kanske är lite slö med o:na...? Däremot! Ni vet väl alla att jag säger dressing utan att betona e:et, alltså dress-ING? Elin (även hon från Stockholm) säger också så! Så jag är faktiskt inte helt ensam i världen :)

4 kommentarer:

Forsen ;) sa...

haha! hej söta martina! jag älskar att läsa folk från klassens bloggar! risåtto!
anna säger också dress-ING! skulle bara hälsa det. puss på er!

Marty sa...

gör hon?! Najs! :)

Tamara Thulin sa...

hahaha, dress-ING?

Marty sa...

haha ja... kan du skicka dress-ING-en? :)