tisdag 2 februari 2010

utan a a och o...

Hej!

Nu ar jag i skolan igen! Igar hade jag min egen dator som inte har det dumma franska tangentbordet, utan det svenska. men jag orkade inte slapa datorn till skolan idag, sa jag far noja mig med den franska standarden pa skolans. Fingrarna flyger inte direkt, om man sager sa. Om jag fick skriva som jag ville skulle det se ut ungefar sa har: jqg skriver d^ligt p^dennq dqtor efterso, den hqr ett frqnskt tqngentbord: Dettq suger:
Men hur som helst! I Frankrike har man lite extra siesta pa onsdagar, vi gar aldrig i skolan pa onsdagar, och affarerna i stan stanger tidigare pa onsdagar. Axel konstaterade att de nog tar lillordag mer pa allvar har, vilket kan stamma kanske.

Igar var vi ute pa en pub, Wayne's, som tydligen ar ett stammishak for oss svenskar som laser i Nice, eller har varit det andra sasonger i alla fall. Det var happy hour till och med kl 21, sa jag passade pa att bestalla in en drink som Axel har tjatat om som heter Lynchburg Lemonade. Riktigt god, men jag undrar hur mycket sprit de hade i, for man bestaller inte 4:or och 6:or som i Sverige... mqn bestaller bara en cocktail, liksom! Jag misstanker att den var ganska stark, for den tog ratt sa bra! For ovrigt snackar de ingen franska pa just denna pub, sa jag fattar inte riktigt varfor svenskar brukar ga dit. Jag blir forvirrad!

Idag ar det fint vader igen, sa Axel och jag tankte ga och satta oss i parken som ligger pa vagen hem till oss, for att ata kycklingsmargas. Bilder kommer!

Ta hand om er dar hemma!

1 kommentar:

Sara sa...

Låter väldigt skönt! Längtar tills vi får komma och titta på allt!