fredag 26 februari 2010

L'internet

Nu ska ni få höra, kära vänner! Axel är en trollkarl och har med lite hjälp nu fixat så vi har internet hemma! Vi har dock bara haft det ikväll än så länge och det har varit lite trassligt, så det kan hända att det fuckar ur, men om det håller i sig och vi kan vara online... då kommer jag vara fett nöjd!

Ikväll har jag och Sanna färgat håret. Nu är hon ungefär som när jag blekte det första gången (nu var det andra gången för mig, första för henne), fast snyggare. Alltså, orangeljusbrunt. Jag däremot, jag och mitt hår... jag tycker så synd om det, fan vad det får stå ut med mycket! En liten del av håret i pannan har helt enkelt slitits bort. Men not to worry, det låter värre än det ser ut! Jag är ljusare nu än innan iaf, men det går fortfarande mot gulorange snarare än blont. Jag vet inte... silverschampo kanske är the way to go? Vet ni förresten vad schampo heter på franska? Shampooing. Ja, ett engelskt låneord i fel ordklass! Je vais acheter du shampooing (jag ska köpa schamponera, direktöversatt). Ce n'est pas bon, ca!

Till sist, ifall det blir så att vi kommer ha internet ska jag försöka lägga band på mig. Om jag har tråkigt ska jag inte gå till datorn för första bästa underhållning (facebook...) utan hellre typ läsa eller störa Axel. På ett sätt är det ju ganska trevligt att vara utan internet, för att man måste sysselsätta sig med andra saker! Vi får se hur det går. Nu är det snart dags att sova. Först äta, jag är hungrig och Axel håller på att laga lite nattamat.

Puss och kram!

Inga kommentarer: