tisdag 1 maj 2012

Sommar...?

Solen skiner som aldrig förr, det var som att Valborg var startskottet för hela sommaren 2012. Det är så obeskrivligt härligt att se träden bli grönare för varje dag, för det märks så tydligt när man har trädkronorna så nära från fönstret. Skulle jag vara borta bara i några dagar lovar jag att jag skulle komma tillbaka och tycka att det ser annorlunda ut. Jag är väldigt förvånad över hur många vanliga villaträdgårdar som har stora och fina magnolior som står och blommar. Anledningen måste vara att alla dessa villaägare har exotiska begär! Och varför inte passa på när de faktiskt trivs här nere?

Det lär jag nog få äta upp vid nästa ruskväder som kommer, men både Valborg och Finalborg (igår och idag) var pangdagar. Såg hur många brudar som helst som gick runt i jeansshorts i stadsparken igår, och jag önskar själv att jag hade skippat jeansen. Nämnvärt med dessa jeansshortstjejer var att de hade alla GRYMT bruna ben! = Antingen en jävla massa brun utan sol eller en jävla massa solarium eller en jävla massa semesterresor! Men nog om ben. Valborg i Lund var exakt som i Uppsala fast här finns ingen forsränning (eftersom staden saknar å) och det är mindre. Men scenen, som skulle kunna jämföras med Parksnäckan, var uppriggad med olika DJ:s, så det kändes väldigt festivaligt, Mycket fetare än i Uppsala i Ekonomikumparken förra året i alla fall! Bratsen diggade som tusan med händerna i skyn. 

Fågeln som hade byggt bo i min cykelkorg har nu byggt bo i en cykel bredvid som inte har någon sadel. Den sitter där och stirrar upp på en när man kommer och låser upp sitt lås men den flyger inte iväg eller flyttar på sig. Jag tänker att antingen måste den trivas ohyggligt bra eller sitta och ruva på ungar.

Idag har jag röjt på balkongen för att rota fram vår- och sommarkänslor. Tror att pelargonerna kan få  börja sova utomhus på nätterna snart! Jag har kommit på att vi borde måla några av möblerna som står ute också, så att det blir lite finare och hemtrevligare. Nu ska vi välja färg och det känns hur svårt som helst! Vad passar till rött tegel och grå betong och är somrigt?

Inga kommentarer: