onsdag 23 maj 2012

Film: den store Gatsby

Sedan jag såg Titanic har jag alltid varit svag för Leonardo DiCaprio. Han är både sjukt snygg och sjukt bra! Catch me if you can är, förutom Titanic, en av mina favoriter. Jag hade bara önskat att Revolutionary Road, som han och Kate Winslet har huvudrollerna i, hade varit annorlunda, för den är så mörk. Inget man ser många, många gånger, för det orkar man inte. Men hur hemsk den än må vara spelar de jäkligt bra ihop. Det vore inte dumt om de gjorde en ny film tillsammans, som kanske kunde vara lite mer som Cold Mountain eller nåt. Mer passionerad kärlek! Fast Nicole Kidman och Jude Law är asbra i Cold Mountain så jag skulle inte vilja byta ut dem. Men om man kunde göra en riktigt komplicerad, snygg, kvalitativ historia som slutar lyckligt med kate och leo, det vore höjden! Hur som helst, leo spelar mr Gatsby i Den store Gatsby som kommer på bio efter jul. Jag fattar nada av trailern, men jag gillar fotot och stilen. Eftersom Baz Luhrmann regisserar, samma man som står bakom Moulin Rouge, kan det nog bli både knäppt och bra.


Trailer för Den store Gatsby. Fattar ni nåt?



Inga kommentarer: