fredag 17 februari 2012

Jubelklang

Idag fyller Axel år så hans önskan är min lag. Jag är ju ganska bra på att styra och ställa annars så jag tyckte att han kunde få åtminstone en dag där han får göra som han vill.

Idag är första dagen som jag känner våren i luften. Luften är mild, vårfåglarna kvittrar och solen sticker i ansiktet lite extra. Jag hoppas att min födelsedag (som är om 6 veckor) blir bättre än förra året, då var det riktigt äckelstrilande regn och det var inte lätt att hålla humöret uppe. MEN! Det får mig att tänka på pepplåten jag lyssnade på den dagen, nämligen en av Galenskaparnas låt från Macken (som är så grymt bra!): Privat. 80-talspop kan ju vara väldigt knepig men den här låten kan jag inte låta bli att älska. Texten är helt fantastisk och är lika aktuell då som idag, om inte bättre idag!




... Om man vill nå dig då blir reaktionen noll
Ger man sig på dig hålls man effektivt på håll per volymkontroll
Om man vill nå dig räcker inte vanligt prat
Då får man slå dig eller ta din apparat
Du vill va' privat
Inte tänka, bara dränka alla grubbel
med ett bubbel av musik ...

1 kommentar:

Myra sa...

:D sweet! awesome låt, hoppas ni hade det ra!!!