måndag 14 september 2009

Tacka vet jag hus!

Ja, kära hjärtanes. Jag är ju rätt ny för det här med tvättstugor och det får man ju äta upp när man ska tvätta, förstås. Just nu fightas jag med torktumlaren. Shit vad jobbigt det måste varit förr när man inte hade display på elektroniska saker! Det är så fantastiskt enkelt att se på diskmaskinen hur många minuter det är kvar tills porslinet är fräscht liksom, så bruksanvisningen måste varit mycket viktigare förut, där ALLT stod hur man skulle göra. Till exempel hur lång tid en diskning eller tvättning tar. Ikväll använder jag en torktumlare à la version gammal med en tråkigt dålig utrustad display. Det står P2 eller 01 när kläderna rullar runt i tunnan, men står det någon enda stans hur lång tid det där P2-programmet tänker ta då? Absolut inte! Och vad står 01 för? Fan vet. Så jag tryckte på en massa knappar i ett desperat försök att få upp nåt mer info på skärmen, men det sket ju sig. Så nu ska jag ta hand om min, förhoppningsvis torra, tvättade tvätt. Den är säkert fortfarande fuktig.

Inga kommentarer: