torsdag 4 juni 2009

Imorrn sjunger vi om studenten 2009:s lyckliga dagar..

Imorgon är det ett år sen vi 89:or tog studenten och som Müller sa idag så känns det som att... det känns som ett år sen. Det känns med andra ord rätt så rimligt att det är dags igen. Förutom att det är knäppt att det är nittiorna den här gången som ska stå och vifta med mössorna vid ekporten, utanför slottet och på andra platser runtom i stan. Det kommer man kanske inte komma förbi, att de som är yngre än en har alltid varit "ett steg efter", men nu när nittiorna tagit studenten står vi ju typ på samma våglängd helt plötsligt! Och nästa år blir det nittioettornas tur.. och så rullar det bara på.

Hur som helst, jag hoppas verkligen att det inte blir spöregn hela morgondan. Det skulle suga så himla mycket i så fall! Avslutningsdagen i nian hade vi ju regn hela dagen, och jag minns redan då hur synd jag tyckte om de dyngsura (men iof glada) studenterna som gastade från flaken i stan. Jag hoppas inte det blir repris imorgon. Hur som helst är jag glad för dem som får uppleva den STORA dagen! Studenten.

Inga kommentarer: