lördag 1 november 2008

Vuxenpoäng

Det var länge sen jag var så här sugig på att uppdatera bloggen, men jag har goda skäl. Jag saknar internet. Jag börjar vänja mig vid att inte vara inne varje dag och kolla mejl och sånt men det är fortfarande väldigt opraktiskt. Väldigt, väldigt opraktiskt. Förhoppningsvis så fixar det här sig snart, har tänkt skaffa mobilt bredband vilken dag som helst... Tills dess är biblioteket min räddning, i princip!

Allt har gått i rasande fart de senaste veckorna. Jag bor inte hemma längre, har tagit körkort, har börjat på ett nytt jobb... det är ganska många vuxenpoäng, eller hur? Men det här med att flytta hemifrån komplicerar saker och ting också, det är inte bara chill med egen bostad. Min post går till exempel fortfarande hem till Sunnersta. Bökigt. Sen är det det här med att köpa mat själv. Det är härligt att bestämma själv vad man ska äta men inte alls bekvämt när man är så begränsad i antalet ingredienser hela tiden. Palla tvättstuga, så tills vidare tvättar jag fortfarande hos mamma och pappa. Men det är tills jag känner mig ... redo för att köpa tvättmedel och fixa med tvättider... Nej, jag orkar inte med det som det är nu. Och sist men verligen inte minst (jag funderar på det här mest av allt, typ), jag har inget piano på sturegatan, så jag måste åka HEM för att öva, vilket är stressigt! Jag vet att det är ohållbart i längden men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det... Nu ska jag gå och klinka lite i alla fall. Imorrn får jag äntligen träffa min lilla nyfödda systerson! Åh!!

Inga kommentarer: