måndag 24 november 2008

A little less conversation

KAOSVÄDER! Men bara man är inomhus eller utomhus med värdiga kläder så är det ju hur härligt som helst! Finns det nåt bättre vinterväder än när det INTE är tö? I don't think so!

Jag varnar för förvirring i texten!
Idag har vädret trasslat till det för mig. Det som hände var att jag sov skitdåligt i natt. Jag bor ju på fjärde våningen, så det ven verkligen i knutarna, jag vet inte hur många gånger jag vaknade av hur jag hörde hur träden ruskade utomhus. Jag skulle börja på ica-hörnan kvart i 7, vilket jag hade lite panik över, för jag insåg ju (varje gång jag vaknade, alltså tänker jag följande ungefär en miljon gånger) att jag skulle blåsa av cykeln om jag skulle försöka med det, och det skulle ta mycket längre tid att gå och jag var ganska rädd för att ge mig ut. När jag vaknade såg det ju ut som hela Ringgatans allé av träd för att de lle ligga brutna över vägen. Det blåste VÄLDIGT mycket, enkelt uttryckt. Vad som också störde nattens sömn var att jag tänkte (också varje gång jag vaknade) att jag skulle få ringa chefen och säga att jag inte kom ut ur huset. Väldigt oavslappnat läge.

Som jag tänkt så ringde jag chefen och han var självt totalt insnöad där han bor, och han föreslog taxi. Problemet var bara att det var inte bara han som tänkt på det alternativet i ovädret. Det gick inte att komma fram till växeln nånstans, och istället för att slösa pengar och tid på att försöka komma fram så tog jag bussen. Och kom en timme försent till jobbet. Stackars göran, han hade stressat ihjäl! Vanligtvis är man två personer som öppnar, men han hade fått göra allt själv...

Det knäppa är att när man går upp så fruktansvärt tidigt så blir man trött så tidigt. Det är lite sämst. Men man tar ju igen det!

1 kommentar:

Tamara Thulin sa...

lilla gumman! vet du, jag tycker det är så charmigt när folk är insnöade, och det blir typ kaos, och bussarna är jättesena eller inte kommer alls.. alla blir så gemytliga på något konstigt sätt, för alla sitter plötsligt i samma båt. och för första gången på länge så har man faktiskt nåt att prata om med totala främlingar på busshållsplatsen :)