söndag 16 november 2008

Relativ tid

Tiden går fort, men ändå så långsamt! Jag undrar hur många veckor sen det är som vi var på reccegask. Jag minns när jag, Vera med flera kom fram till att det bara var 5 veckor sen vi var på den gasken. Vad sjukt förvånade vi blev! Öppna munnar, vilt gestikulerande osv. Det kändes som att det var så himla länge sen och att så mycket hade hänt dittills. Fatta vad mycket som hänt nu! Nu är det nästan december ju och jag längtar så fruktansvärt till julen! Och advent! Ljus, glögg, lussekatter, julgodis, CHRISTMAS CAROLS à la Frankie, King Cole, Crosby och JustD! Jaaa! Hm, kanske beror på att jag tryckt i mig så mycket pepparkakor på jobbet redan... Mersmak, liksom. Men nåja, livet tuffar på. Och jag har fått varenda öre tillbaka från min kära Nordeabank, efter biljettköpet från konkursdumma Sterling! Thank god for that!

Inga kommentarer: