måndag 22 oktober 2012

Några goda ord

Kursen jag har gått i höst är inriktad på skötsel och vi har fördjupat oss lite i hur man sköter olika slags ytor. Dels fick vi ju jobba järnet på Karön och så har vi fått perspektiv på t.ex lekplatser, träd i staden och hur man kan använda perenner. Vi har väl mest skrapat på ytan av allting, det finns ju hur mycket som helst att sätta sig in i. Fortfarande känner jag mig grymt okunnig men samtidigt definitivt klokare, så det måste ändå hänt en massa! Blev väldigt taggad på att använda tall i stadsmiljöer, tycker det finns på TOK för lite vintergröna växter i trädgårdar och i hårdgjorda miljöer i vårt avlånga vinterland. Tallen är ju dels fantastiskt vacker och dessutom grön hela året om.

Så, just nu trivs jag väldigt bra, känner mig inspirerad och glad. Vi hade bra tid till hemtentan som vi hade inlämning av förra veckan och vi har inte haft något att plugga på under helgerna så man får vara helt, helt, helt ledig då. Känns lite för bra för att vara sant, ärligt talat. Om jag hade vetat detta när jag gick på gymnasiet (då jag väldigt ofta pluggade i någon grad på både lördagar och söndagar) skulle jag väl ha hoppat jämfota eller gråtit av avund på mitt framtida jag. I nästa kurs kommer vi hålla på med raka motsatsen till att vara ute i friska luften och jobba praktiskt och gå på inspirerande föreläsningar - vi kommer sitta i datasalen och uggla dagarna i ända. Men jag är positiv ändå, tror att det kommer vara skönt att sitta inomhus och att pyssla med datorer känns ändå lite som min grej. Får se om jag ångrar mig efter kursstarten i november...


Tallskog i Dalarna... mm... 

Inga kommentarer: