måndag 29 oktober 2012

Bildligt talat, mest för ett år sedan

 Parken vi jobbar med nu heter Ögårdsparken och ligger i Malmö. 


 Väldigt 60-talsfunkisaktigt!

--------------------------------------------------------------------




Så vandrade tankarna vidare till tysklandsresan förra hösten som jag inte har visat, det var ungefär vid den här tiden. Minns inte vilken barockpark vi var i här men det var väldigt fint och stort, långa siktlinjer, pelartrappor, pråliga statyer osv. 


Vi gick en kvällsvandring istället för en dagsvandring i Dresden eftersom vi var där så kort att vi inte hann annat...


Hann dock bli kär i en affär i Dresden som sålde fina julhantverk. Det var så vackra saker som lyste upp fönstret så jag kunde inte motstå att stå där och glo tills jag höll på att tappa bort resten av gänget. 


En dag bussade vi förbi kusten och lunchade vid en strand som hade något sorts torn man kunde gå upp i. 


Vi besökte en grymt fin park som inte bara bestod av träd utan en massa spegelvatten också! Är ganska säker på att den var som vackrast när vi var där, det var en hundraprocentig färgkavalkad.


 Vi var tidigt uppe på mornarna för att ta till vara på så stor del av dagen som möjligt. (Det är en nackdel med att resa under en årstid som går mot mörkare tider) En morgon då frosten låg kvar besökte vi en betesliknande park.
Minns inte var det här var någonstans men det var sjysst utsikt! Från vänster Viola, Jenny och Cissi. 


I Potsdam hittade vi en lekplats, jag och Jenny tog på oss lek- och hoppskorna direkt. 


Skorstenar byggda under Arts and Crafts-tiden har jag för mig. Stört snygga tegelmönster.


I Berlin. Cissi i en avlång, helt förvildad park från krigstiden. 


 Vi hade en "ledig" dag i Berlin, då passade vi på att ta oss till Checkpoint Charlie.


Och så halkade jag, Viola och Jenny in i parlamentshuset av en slump och fick uppleva hur flott det var där! 

Det var ett axplock från tysklandsresan! Himla fint, eller hur?

1 kommentar: