tisdag 31 juli 2012

Musik non stop

Jag som inte är världens kentbeundrare blev ändå ganska tagen när jag på flera kilometers håll plötsligt i luften hörde introt till 400 slag spelas, min favoritlåt av Kent. Jag hastade ut till balkongen och tryckte örat mot himlen. Så häftigt att de spelade på slottsgården, alltså precis framför slottet, och att det kunde höras så långt bort, ända till Luthagen! Det säger antingen något om att Uppsala är ganska litet eller att ljudet kanske färdades extra långt med tanke på att slottet ligger på en hög höjd. Jag och några kompisar cyklade ner på stan med en picknickkorg och satte oss med resten av Uppsala på en plätt i slottsbacken i sommarkvällen. Det var precis nedanför själva konserten så man såg inte scenen men man hörde verkligen musiken! Jättehärligt!

Läste i UNT idag att det hade kommit in klagomål på att det hade spelats för högt, blev lite less på den gamla, välkända kärringmentaliteten. Den här sortens konsert har inte jag upplevt i Uppsala förut, så det är inte som att ett sånt här evenemang händer var och varannan dag. Dessutom är stan för övrigt ganska död på sommaren OCH reggaefestivalen har försvunnit härifrån, så BIG DEAL om det låter lite högt i två små timmar i centrala stan. Folk vallfärdade ju dit och hade en trevlig kväll! Det måste ju för fanken räknas.

Sen kan jag hålla med om att det kanske var lite överdrivet att ha ett långt fyrverkeri efter sista låten, men jag älskar fyrverkerier så jag stod och var hänförd istället, stod säkert till och med med öppen mun och glodde upp i skyn.

Inga kommentarer: