fredag 16 mars 2012

Jag lever!

Jag har kommit tillbaka till verkligheten, alltså där man inte måste tigga sin pojkvän om att laga middag för att man själv inte hinner, där man ser alla dammtussar i hörnen och måste plocka ur diskmaskinen utan att känna att man har gjort dagens goda gärning (det är ju i vanliga fall ett nödvändigt ont man gör typ varje dag). Projektet lämnades in igår, även om jag har redovisning på måndag och några andra småsaker innan hela kursen är slut. Det känns jättekonstigt men bra, såklart, att jag har det värsta bakom mig.

Idag har jag planterat om min pelargon som mamma har fött upp åt mig i ett år, och tagit några sticklingar. Men så upptäckte jag efteråt att jag kanske gjort allting i fel ordning, så nu återstår det att se ifall någon av bebisarna klarar sig. Om allt dör blir jag ledsen.


Apropå levande blommor, en leverbalsam från rabattträdgården i Alnarp från i höstas. Fin!

Inga kommentarer: