söndag 8 januari 2012

Lovdagar

Kisse skulle absolut ligga så trångt han bara kunde.

I Ö-vik håller man på att bygga Foppas hotell och så är det allmänt mycket bygg vid hamnen.

Höga kusten-bron vid Sundsvall som liknar en viss annan bro kanske...

Axel gjorde äggtoddy. Smakar mycket konjak och inte alls ägg!

Nyår hos Tove och Kalle. Värt, värt, värt!

Bordsdukning med gran- och enris och röda äpplen.

Ultuna spricker snart av byggarbete! Avenbokhäckarna står tätt nysatta i alla fall (bakgrunden med pinnar)

Försökte fånga prismorna i den efterlängtade snön!

Det var kallt så det bet i kinderna riktigt ordentligt för första gången på hela 2011 (och 2012), och så kom man en dag senare hem till sju  plusgrader i Lund. Så himla hopplöst!

Lilla Oskar blev asglad över sin julklappsbro!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, avenbokshäck! När vi ritade trädgårdar (som en del i arkitekturhistorian för vår lärare är helsåld på trädgårdar) så hade jag en avenbokshäck!! fina när det silar ljus igenom och så.. har jag för mig. Fin blogg du har btw!

Marty sa...

Ja, de är fina! Men jag tror jag har skrivit fel under bilden, tror det är vanlig bok... vet inte om avenbokens blad sitter kvar på vintern :S

Anonym sa...

mm men är inte just grejen med avenbokshäckar att de faktiskt har löv året runt? har jag för mig. men jag ska nog inte uttala mig, har noll koll egentligen :D