fredag 23 december 2011

Det kom av sig för att ta sig

Julafton imorgon, en av de dagar jag har hypat som tokig den senaste månaden. Måste medge att min christmas spirit gick knackigt där för någon vecka sen när regnet öste ner. Man kan säga att det krävs en hel del energi för att hålla lågan uppe i mer än en månad... eftersom jag köpte julkort i oktober och köpte hyacinter i slutet på november. Nej, ingen ordning! Men julkalendern har varit from heaven sent i alla fall, den har det varit ordning på. 

Jag hoppas att Facebook håller sig lugnt imorgon, och att jag själv ska ta det lugnt och inte ens slå på datorn. För är det julafton då är det timeout på det mesta.

Men nu känner jag den igen, andan faller på. Julbelysningen vid Slottet sken så vackert ikväll med knäcken i magen. Jag myser, tomten fryser, öronen röda lyser!

Jag och Karin på julmys hos Eve dagen före dopparedan 2008. Tre år sen!


Inga kommentarer: