lördag 14 januari 2012

Vägrar att sol- och våra.

Visst är det på tjugondedag knut som man ska ta ner sina julgrejer? Jag vägrar! Det spelar ingen roll att det är mitten på januari för det finns ingen snö som lyser upp det smutsgröna gräset eller de skitiga grenarna, knappt någon sol. Släcker man alla lampor blir det mörkt. Och eftersom det inte är vår än (nej, nej, nej, don't you try with me, Skåneland. Skenet bedrar!) kan man inte plocka fram de våriga färgerna än. Så jag limbovägrar - våga ha kvar julbelysningen! Inte för att det är så himla mysigt med jul (vilket det ju är, men till och med jag inser att juletiden är inne i sitt sista skede för den här gången) utan helt enkelt för att slippa bli deprimerad för att det blir så mörkt.

Jag vill också att ni tittar in på min kompis Mia Nästesjös nya blogg (länkat i vänsterkolumnen), där hon visar upp sina fantastiska målningar på djur och annat fint! Det blir man glad av!

Inga kommentarer: