måndag 11 april 2011

Vad hände?

Min ask med Kleenex tog just slut. Betyder det här alltså att jag har snutit mig minst 80 GÅNGER sedan i fredags kväll? Nog för att jag har varit väldigt förkyld men jag trodde aldrig att asken redan skulle vara slut efter knappt tre dagar! Nu måste jag ju köpa nya...

Annars vill jag meddela att när jag cyklade till skolan i eftermiddags hade jag blott en tunn skjorta, min tunna kappa, utan sjal. Ändå svettades jag som en gris! Jag mötte folk som cyklade åt andra hållet, antagligen på väg hem från jobbet, och vissa av dem hade rejäla halsdukar och ulliga kappor. En hade till och med handskar. Jag svär att jag nästan fick värmeslag och en extra svettfläck bara jag tänkte på hur varmt det måste varit för dem. Ok, jag hade uppförsbacke och de hade nerförs, men sån stor skillnad kan det omöjligt ha varit i upplevd temperatur. Och! Skillan breder nu ut sig vid universitetsbiblioteket så man knappt ser gräset ens en gång. Så det är alltså såhär långt gången vår ser ut i Skåne! Finfina nyheter!

Skilla i massor!

1 kommentar: