fredag 28 augusti 2009

Money, money, money (must be funny...)

Pengar, pengar pengar
Måste vara roligt i ett rik människas värld.

Betyder det att pengar är tråkigt i en fattig människas liv? Jag tycker inte jag är fattig alltså, men om man bara vänder på det så kan man ju fundera. Är inte pengar extra kul för nån som inte har mycket pengar? Om man kan strö det omkring sig är det ju kul, men bara om man inser att man kan får tillåta sig att strö pengar utan att man går under ekonomiskt. Annars tycker man ju bara att det är "som vanligt" att lägga pengar på onödiga saker. Definiera en onödig sak, i och för sig.... Hur som helst, det ultimata vore alltså att ha lite dåligt med pengar ett så långt tag som det krävs för att man ska bli glad när pengar sen rullar in och man får köpa med sig ett par onödiga strumpbyxor och en lite för dyr tröja hem utan att få panik över att pengahögen minskade.

Igår flyttade jag och Axel in sängen till Flogstalägenheten, och idag ska jag packa upp lite från mina miljoner kassar. Jag misstänker att min bror just nu inte äger några djupa tallrikar! Han är i bråd nöd! Därför ska jag rädda honom idag (och mig!!) och packa upp porslin. Och så ska jag rädda mig själv och lägga fram sjalar och hänga upp klänningar.

2 kommentarer:

Tamara Thulin sa...

halleluja, jag får läsa om vad som händer i ditt liv :)
SKÖNT att du slipper leva i kassar snart! jag kommer och hälsar på nästa vecka <3

Marty sa...

goodie!