torsdag 30 april 2009

Välkommen, sköna maj!

Och så var det dags för Valborg. Kunder på ICA, speciellt äldre, har i dagarna önskat mig en trevlig Valborg. Tack, detsamma! säger jag glatt. Men jag har börjat undra; vad gjorde de när de var 20 och det var Valborg egentligen? De lär väl inte kalkylerat hur deras fylla skulle hålla sig hela dagen, till exempel. Tittade man bara på en majbrasa, precis som jag gjorde när jag var liten med mina föräldrar? Det är ganska lamt, men egentligen rätt mysigt. Man står och värmer sig vid en stor eld (bevakad, mind you) tillsammans med en massa andra, som känner samma värme. Den Valborg som jag lever i är ju väldigt väldigt mycket vildare än så... Folk verkar ju vallfärda till Uppsala för att få den ultimata Valborgupplevelsen! Det är trevligt att vi äntligen har nåt att komma med, när det känns som att Uppsala är en ganska bortglömd stad i många sammanhang... I vilket fall, Valborg ska bli riktigt najs! Undrar som sagt bara hur många pavor vin Britt, 80 år, hällde i sig på samma dag för 60 år sen.

Inga kommentarer: