måndag 27 april 2009

Lite såndär härlig... vad heter det... ironi

Det har ju varit underbart väder några dagar nu och dessa dagar har jag varit ute i solen, på nåt sätt. Tillsammans med alla andra Uppsalabor. Men man blir ju lite hypokondrisk tänkte jag säga, jag menar såklart att man lurar sig själv, det där med vetskapen om att man får sol på sig. Flera kvällar i rad har jag nu tittat mig själv i spegeln och tänkt "har jag inte fått lite färg i ansiktet? Där i pannan och på kinderna? Jo, men så är det!". Det skulle ju faktiskt också kunna vara så att man är lite extra varm bara, och att det gör en lite extra rosig, men nej, huvudet mitt bedyrar skärt och heligt att det är solen som gjort sitt och att jag kommer vara brun till tidens ände. Inte nog med att solkräm är dyrt, det behövs ju inte ens! (MEN JOOOO DET GÖR DET!!!!!) Bedragare där!

Jag konstaterar nu en gång för alla att det verkar inte gå att vara vettig på våren när solen kommit fram. Går inte, går inte, går inte, går inte, går inte...... Men nej, vaffan, schtek på som en kräfta och var glad när det gör ont och bränner på natten! Det är en riktigt finfin solbränna det.

Inga kommentarer: