tisdag 15 april 2008

Tack för att jag inte föddes på en gigantisk räkmacka!

Det måste vara så jävla painigt att vara en del av kungafamiljen. Och då menar jag inte "oj vad jobbigt att ha en massa pengar och underbara galaklänningar, träffa inflytelserika människor, bla bla" utan jag tänker på att de var och en är ett ansikte utåt hela tiden. Till exempel lär det tas en massa äckligt inställsamma bilder på dem stup i kvarten, som sen trycks upp på vykort och sånt till allmän beskådan. Och det är inte bara en person som ska bli bra, nej, det är fem stycken som ska stå och inte alls se uppstyltade och tråkigt uppradade ut i sina band och glittrande tiaror eller kostymer. Stackars satar! Resultatet ska väl visa upp nån slags perfektion, "titta hur bra vi har det", men jag har aldrig i mitt liv sett ett bra kort på kungafamiljen. Aldrig! Så det budskapet misslyckas ju. På den senaste bilden jag stötte på, tittade prinsen under kameran (eller bredvid, går att diskutera) och prinsessan såg rent ut sagt äcklad ut, till exempel. Inte okej!

Missförstå mig inte, jag har inget emot kungahuset, men man kan få vara lite glad över att ett stelt leende à la "Jag har redan lett på 2000 bilder idag och jag stryper fotografen snart eller spetsar honom på min tiara" inte finns utspritt på en över hela världen. Ett tusenfaldigt tack!

Inga kommentarer: