måndag 8 oktober 2007

Nej det är sämst

Haha jag har så dålig diciplin! Problemet är att vi har godis hemma jämt (fast det är egentligen lördagsgodis till familjen). Och det är inte 1 st 100 grams oöppnad chokladkaka jag pratar om, utan här snackar vi rejälaste godispåsen där det bara är att stoppa ner handen och ta en näve. Även om den är "så man inte ska nå den" är jag ändå inte av den korta typen... En krogrunda eller fest rättfärdigar inte godis heller om man säger så :P Men jag vet egentligen hur jag ska motverka det, är nog mest lat....

Men faktum ÄR att godis är gott. Och då menar jag inte tröstätning, för då goffar man bara i sig. Och jag vet att det finns dom som föredrar glass. Jag är inte en av dom (även om jag allt kan trycka ner lite glass om det bjuds :P). Godis är godare. Varför skulle det heta godis annars? ^^

4 kommentarer:

Anonym sa...

Martina jag måste säga att detta inklägg inte makear så mycket sense :P Jag hajjar ju att du menar att du har dålig självdiciplin och käkar godis från er stora godispåse som ni har hemma, men läs detta stycke, "Och det är inte 1 st 100 grams oöppnad chokladkaka jag pratar om, utan här snackar vi rejälaste godispåsen där det bara är att stoppa ner handen och ta en näve. Även om den är "så man inte ska nå den" är jag ändå inte av den korta typen... En krogrunda eller fest rättfärdigar inte godis heller om man säger så :P Men jag vet egentligen hur jag ska motverka det, är nog mest lat....".
Det är jätteknasigt formulerat :P Man förstår liksom inte var krogrundan och festen kommer in i bilden.
Var bara något jag tänkte på efter att ha läst inlägget några gånger och tänkt på det varje gång ;)
puss på dej

Marty sa...

Jovisst, jag förstår precis hur jag menar! ;) Först säger jag att det är MYCKET godis, sen att jag inte borde NÅ det men att jag gör det ändå. Punkt punkt moving on "... och att gå på krogen" understyker att jag har dålig diciplin för att jag käkar det ändå. Och så vet jag inte hur jag ska motverka det. Förstår du nu? Men du har kanske en extra åsikt eftersom du går på litterär gestaltning :P

Anonym sa...

jo, alltså, grejen är att du typ aldrig säger att du käkar av godiset :P

Puss

Marty sa...

nej men det är ju det som är underförstått att jag gör!