tisdag 25 september 2007

Julafton om 3 månader minus en dag

Jag har kommit på en grej. Julafton är ju.. julafton liksom med allt vad som tillhör med ni vet Kalle och julklappar och mat och julgran och allt det där. I princip händer samma saker varje år. Många har säkert konstaterat att det blivit en mer och mer ovärd dag för det är aldrig så roligt som man kommer ihåg det när man var liten. Så känns det för mig i alla fall. Men fatta då hur många andra, helt random, dagar på året som man har mycket roligare på! En fest, en middag, en rolig eftermiddag på stan, en fika, till och med en dag i skolan kan kännas roligare än den 24 december, som ändå fortfarande känns som att det borde vara den ultimata Dagen på året. Och tja... då är det ju nåt som inte stämmer. Fan, jag tror det kan ha att göra med att jag blivit äldre. Men också för att jag blivit 18. Definitivt för att jag blivit 18 :P

Det är kanske bara att inse att julafton känns annorlunda nu för tiden för att man inte roas lika lätt. Kanske det är dags att göra nåt helt otippat. Typ... jag vet inte. Göra nåt otippat som sagt. Den som lever (i tre månader till) får se...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig! Man var mer lättroad förr, men kanske inte att allt var lika kul då heller. Nu upplever man ju massa fler roliga saker oftare till skillnad från när man var liten då det roligaste på hela året va typ julafton och att fylla år. Resten av året gjorde man ju inte överdrivet roliga saker; matade änder, gick på dagis och typ.. ja det va väl det:P puss!

Anonym sa...

Jag tror att det roliga med julafton förr i tiden var att man fick julklappar. okej, vi får det nu också, men när man är mindre uppskattar man sånt mer, och dessutom så köpte man ju aldrig saker till sig själv. Så de gånger man fick något nytt/kul var på julafton. Så tror jag att det är iaf..!