fredag 14 september 2012

Klä och sko på sig

Har ramlat in lite på varma förberedelser inför hösten. Inte bara behöver jag en ny klädgarderob utan en ny jacka. Och helst en fin ryggsäck som man känner sig fin i och inte baktung och hängig i. Och så behöver jag antingen klacka om förra säsongens dojor eller köpa nya (helst inte köpa nya eftersom allt sånt kostar så mycket...) Pratade med Carro idag, som tipsade mig om skomärket Kavat, som har ekologiskt tillverkade skinnskor. De är hör och häpna inte direkt dyrare än "vanliga" skinnskor som inte är ekologiskt tillverkade. Hittade en modell jag tycker var ganska fin, kanske lite för mycket dr. Martens över dem, har inte riktigt bestämt mig. Men där står det hur bra de är, fick mig att bli sugen på att kolla in dem lite mer! http://www.kavat.com/art-97622-11-emily-svart/483-0 Kul att märka att det finns märken som satsar på svensk produktion, som omväxling!

Och så undrar jag ifall man har råd eller törs köpa både en Fjällrävenjacka och en Fjällrävenryggsäck eller om man blir utskrattad då för att man har två saker av samma märke på sig? Lite högstadietänk, kanske.

Inga kommentarer: