onsdag 5 september 2012

Home at last

Äntligen hemma i Lund igen! Skolstarten var ett litet piskslag, pang på rödbetan. Är alltid tudelad när jag kommer tillbaka till skolan eller Uppsala/Lund, när man väl är tillbaka är det som att man kommer tillbaka från en helg bara. Bara det att det var tre månader sedan jag var på Alnap och inte tre dagar. Det märks också att man inte är etta längre. Istället för att det är jag som inte hittar någonstans och som leker tokiga lekar med band runt huvudet så är det helt nya människor. Så om jag inte är etta... då betyder det att jag inte är minst längre, och alltså ställs det större krav på hur jag tänker och gör saker? Men något har jag väl lärt mig under mitt första år.

Igår när jag cyklade hem från skolan stekte solen så hårt att jag kunde fantisera om att det var en vanlig julidag. Funderade ett ögonblick på om jag skulle vända på cykeln och passa på att ta en tur till Lomma beach, men så blev det naturligtvis inte (att åka hem och äta mellanmål kunde jag inte motstå).  Det fick mig ändå att tro att det finns fler gulddagar kvar som man kan använda till att njuta av de sista glödgande strålarna. Halleluja.

Inga kommentarer: