onsdag 21 september 2011

Fem önskningar till mig!

Vad gött det vore om man kunde köpa allt man ville! Förstås skulle ju det ha sin beskärda del av nackdelar och det där med att man måste ha motsatsen för att känna lycka är väl sant. Men om man bortser från det en liten stund och tänker att jag då kunde köpa:

1) En ny cocktailklänning som jag kunde byta till mig för den klänningen jag redan äger men som jag egentligen aldrig tyckt riktigt bra om. Så kunde jag slippa se den igen men ändå låta den komma till nytta till nån annan sjysst brud!
2) Pip-Larssons-serien på DVD. Bara för att Pip-Larssons ÄGER!!!
3) Nya höst/vinterskor som passar att gå på Alnarps leriga gångstigar och i parken men som man känner sig fin i och inte som en klumpfot
4) Världens varmaste (och snyggaste!) vinterjacka som täcker för både snö, slask och framför allt skåneorkanvindar
5) En ny, icke-stenålders, golvlampa som gör vardagsrummet rättvisa!


...och då skulle jag vara så glad och så nöjd att den förnöjsamma ballongen inte skulle spricka på ... ja, det skulle ta lång tid! Jag skulle gå runt och vara så nöjd att jag såg tjock ut hela tiden! SÅ nöjd skulle jag bli!

2 kommentarer:

Myra sa...

gillar't skarpt ;)

Anna Åkesson sa...

Legitimt att önska sig en icke-stenålders-golvlampa tycker jag.