onsdag 6 juli 2011

Har man hört på maken!

Jag ska berätta om mina söta systersöner. Oskar är två och ett halvt och Felix är snart fem. Absolut inte fyra! Jag hjälpte till och var barnvakt åt dem i måndags, och lät dem härja ganska fritt med mig, vilket visade sig ta lite halvt knäcken på mig. Fy vad barns energi bara suger i sig ens egen energi! Värre än en lång dag på jobbet, jag var redo att somna efter fyra timmars lek, även om det är väldigt roligt. Hur som helst, vi var ute och tittade på kossorna i hagen, lekte kurragömma i huset, lekte tåg på verandan (vi åkte till Tyskland, Asien och djungeln), jag läste för dem i deras koja, osv. Efter sju timmar när jag inte orkade bli aktiverad av dem längre satt jag och hade timeout i soffan (med dem hoppandes omkring mig). Plötsligt säger Felix till mig: Martina, ska inte du åka hem snart? Jag frågade honom om han ville att jag skulle åka hem, och då svarar han: "Ja. Du är tråkig!". Man får inget gratis här i livet alltså.

Rutschbana på midsommar

Inga kommentarer: