tisdag 27 juli 2010

Hårresande nyheter

Hörrni, jag håller på med ett litet sommarprojekt. Det handlar om att få håret att sluta bli fett. Tänk vad skönt om håret bara skötte sig själv, så man slapp tvätta det hela tiden! Och tänk vad bra för miljön! Och tänk vad många schampoflaskor man kunde spara in på! Men det är inte helt busenkelt, för håret blir ju liksom... fett när man inte tvättat det på några dagar. Mitt rekord är en tvätt på en vecka. Sen blev det en tvätt efter fem dagar och sen en tvätt efter sex dagar. Men på den 6:e dagen kan man ju inte direkt ha utsläppt hår för då ser det ju förtaskigt ut, så jag har fått acceptera att det här med uppsatt hår är oumbärligt just nu. Det blir inte så ofta som jag har utsläppt, men det kanske är kul för när jag väl släpper ut håret kanske det har råkat bli jättelångt under tiden? Eller inte... Jag jobbar på det i alla fall, så får vi se hur länge jag orkar uthärda. Hur jobbigt kan det bli?

2 kommentarer:

Tamara Thulin sa...

Men åååh! Det är därför jag aldrig känner igen dig, för håret hinner växa så mycket mellan tvättarna. Haha, du är söt!

Marty sa...

Haha, ja det måste vara därför!! Mitt hår växer så fort :) Jag vill träffa dig på torsdag!! <3