onsdag 3 september 2008

Städerska sökes

Mamma och jag organiserar middag. Varma färska rödbetor med fetaost... mm, vad gott!

Jag får lätt ångest varje gång jag går in i mitt rum nu för tiden, och så har det varit i flera veckor tror jag. Det är så trist att hela tiden påminnas om hur stökigt det är där inne och framför allt påminnas om hur fint det skulle kunna se ut om jag bara tog mig i den där skjortkragen jag aldrig verkar ha på mig och fixade till det nån gång. Jag menar, hur jobbigt kan det bli? Och det dumma är att om man väl börjar städa iordning, kommer man på massor med tilläggsstädning man kan göra efter att man plockat bort och iväg all vardagsskit. Typ som att dammsuga (om det nu tillhör kategorin tilläggsstäda eftersom det är ganska basic...). Eller röja upp i garderoben. Eller klä av skrivbordet lite mer så man får mer plats. Eller byta sänglakan. Eller rensa skrivbordslådorna (hua!). Nej, vad mycket tyngre görat blev nu då helt plötsligt när det blev satt i pränt. Det KAN leda till att man blir asdriftig å andra sidan och får jättelust att göra allting! Positivism, kom fånga mig! Jag tänker faktiskt städa idag. Skjorta på!

1 kommentar:

Tamara Thulin sa...

ju mer jag städar - desto stökigare blir det somehow.. så jag får städa again and again! usch!