torsdag 15 november 2007

La musique

Motown and swing is my thing! Och 60-talsmusik... Jag tror det heter swing i alla fall, ni vet klassiker med Frank Sinatra och alla dom. Är inte det swing? I vilket fall har jag kommit på att 60-talsmusik och bakåt är så himla BRA! 70- och 80-tal kan jag ha lite svårt med för att det är så himla glatt. Eller iof, man skulle ju levt på discotiden har jag ju kommit fram till... Hm... Men i vilket fall, i princip är det 60-tal och bakåt som gäller, om man ska se på det stora hela. Och så populär musik. Viss populär musik. Svårdefinierat...

Är det förresten ett ålders- eller mognadstecken att man börjat uppskatta klassisk musik? Eller är det för att jag är med och sjunger i verk och läser musikhistoria? Kanske har med saken att göra när jag tänker efter lite... :P

Och jag är torr om händerna. Det är vinterns fel. Men ack så härligt ändå med kyla! :) Luften blir så ren!

1 kommentar:

Hon sa...

Swing är fett skönt! Det är ju det man dansar lindy hop till! Me love!
/S