tisdag 1 februari 2011

Kroki + korv = nöje

Lite snabbt:

Idag har jag lagat falukorv åt ett par vrålhungriga tjejer, och sen bjudit dem på hembakta bullar. Man känner sig som jag föreställer mig att en stolt mamma kan känna ibland. Fett nöjd, helt enkelt! Vi hade väldigt trevligt, och åt med tända ljus och grejer. Nästa vecka samma visa, fast då är det Hanna som får leka stolt mamma.

Idag har jag även haft en hel eftermiddag fylld av krokiritning. Svårt men kul! Jag har kommit på att mycket av det jag sysslar med nu är kreativt arbete, och det blir jag glad av att tänka på! Sticka, spela, sjunga, rita, fota. Allt går hand i hand, och det är fint som omväxling. Eller, det kanske vore bra att lösa ett mattetal någon gång då och då för att puffa upp vänster hjärnhalva? Eller att åtminstone titta över axeln på Axels krångliga mattetal som han knappt själv hajar, det kan nog räcka.

Peace peace
peas


Inga kommentarer: