tisdag 22 februari 2011

Det bästa kommer snart

På ett sätt är februari den roligaste månaden, för då trollas två (eller en) dagar bort! Man hinner tänka "fan, pengarna kommer ju ta slut direkt" men så plötsligt kommer man på att det är bara 28 dagar i februari, och då känns det inte alls speciellt långt kvar tills man får nästa csn! Kalla mig lite lätt knäpp men det är så naiv jag blir av att tänka på att februari bara har 28 dagar!


Idag har jag haft lektion, och vi har lärt oss måla med bläck! Här snackar vi alltså bläck som om det vore 1700-talet. Man doppar en kvistudd, fjäder eller en riktig "gammaldags" metalluddpenna i ett horn med bläck, och så skriver man tills bläcket tar slut på udden och så doppar man den igen, och så håller man på tills man är färdig! Vår lärare snackar engelska, så jag skulle säga att vi har jobbat med ink och att göra ink wash, som är att man blandar en skvätt bläck i vatten, så det blir som en svag vattenfärg. Sen kan man göra huuuur mycket coolt och vackert som helst! Här nedan är en bild jag hittade på lite liknande som vi gjorde idag. Konstnären har använt ink wash och sen antagligen ovanpå bläck med en penna. Fint!


Inga kommentarer: